Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Good Morning Vietnam..!

Vandaag wakker geworden in Vietnam wel weer even wennen in zo'n hostel om je kamer en badkamer te moeten delen met 11 anderen op zich gaat het wel alleen jammer dat dit geen leuk hostel is. Gister een goede vlucht gehad van Bangkok naar Hanoi (Noord Vietnam) met vietnam airlines. Voor het eerst in geschiedenis heb ik echt een keer lekker gegeten aan boord van een vlucht en gewoon de gangetjes en indeling is iets handiger allemaal dan ik tot nu toe gezien had in een vliegtuig, zo gek zijn ze dus nog niet die vietnamese loempia's. Het was gister Halloween kwam ik achter na bij het hostel aangekomen te zijn, bijna iedereen was verkleed. Enkele reizigers die later aan kwamen net als ik gingen ondanks gebrek aan kostuum toch mee met de grote tocht door de stad naar een ander hostel waar een groot cafe was. Die gezichten en wijzende vingers van de bevolking hier was prachtig om te zien ze zullen wel gedacht hebben wat een mafketels alleen ik weet niet hoe je dat in het vietnamees schrijft. In het cafe hebben we veel lol gehad en op de terug weg zijn we met ze vieren bij een soort huis/restaurant wat gaan eten. Het was meer een betonnen kamer met wat lage krukjes en een plank op 2 stenen als tafel maar wel een hele ervaring. Je maakt je toch vaak zorgen over het feit is het wel veilig wat ik zo ga eten en als je rond je heen kijkt en overdag ziet hoe ze alles voorbereiden dan denk je al gauw van niet. Maar tot nu toe nog geen enkel probleem gehad van het eten. Ik heb geen idee wat we gegeten hebben maar we hadden ieder een bordje besteld. Het was gefrituurde ? ik gok varkensvlees... Hoop maar dat het geen rat was want na lekker op stap te zijn geweest ongejeneerd krokante stukjes vlees met een houtenstokje en vooral veel saus naar binnen werken was hmmm erg lekker.

Vandaag heb ik weinig op het programma staan, ik heb een 3 daagse trip geboekt naar Halong Bay. Voor de gene die goed met google zijn is dit misschien een idee om eens op te zoeken. Ook Sapa is een mooie meer daagse excursie die je vanuit Hanoi kan ondernemen maar deze boek ik later als ik terug ben vanuit Halong Bay. Ook ben ik op zoek gegaan naar een andere slaapplaats voor als ik terug kom van de trip, want hier is het niet erg goed geregeld. Slechte hygiene/schoonmaak en de badkamer en wc slaan helemaal nergens op. Ik ben niet preuts aangelegd en buiten dat niemand kent je hier maar als het enige wat je nog enigzinds privacy moet geven bij douche/toilet gebruik een simpel bamboe deurtje is waar je uiteraard zo door de spijlen heen kijkt nou dan heb ik het wel gehad. Er is nog geen 150 meter verderop van dit enorm smalle straatje waar de hele dag scooters tuterend door heen racen een kruising en ik keek schuin naar rechts misschien 10 meter en daar zie ik een mooie voorgevel met daarop Backpackers Hostel. Nou even snel binnen kijken dan, ik vroeg alleen een brochure maar werd gelijk rond geleid en mocht de kamer bekijken en alles. Ik weet wel waarom omdat er totaal nix op aan te merken is wat een prachtig en goed geregeld hostel. Alles is mooi schoon, laminaat overal, grotere kamers en een matras dat 3x zo dik is als waar ik vannacht weer op moet liggen. Ook is er bij elk bed een lampje en een stopcontact, perfect dus... en wat denk je nog eens 1 us dollar goedkoper ook! Altijd meegenomen hou je weer iets meer over om leuke dingen van te doen onderweg. Zo het word al weer een heel verhaal maar moet ermee stoppen want de letters raken bijna op. Ik denk niet dat er op de boot en in de hutjes op het eiland waar ik de komende dagen verblijf mogelijkheid is tot internet dus het volgende bericht zal waarschijnlijk 4 daagjes duren.

Reacties

Reacties

Martine

Heb even gegoogeld en ziet er gaaf uit! Je zal vast je ogen uit kijken :-) En je heb gelijk dat je ander hostel uitzoekt! Veel plezier en zie over 4 daagjes je mail wel weer! Kuss

Leetje

Mies je hebt alweer aardig wat beleefd lees ik wel. Super joh!.. Geniet er lekker van en we kijken uit naar je volgende verhaal..

Iwan

Net ff foto's van Halong Bay gegoogled, ziet er gaaf uit! Wat een verhalen trouwens, leuk!

Geniet van alles daar,

Groetsels, Iwan

Alex

Hallo Matsu Matsu,
Ben je de mannen van Tour of Duty al tegen gekomen?
De verhalen zien er al goed uit en de woordspelingen ook! Komen de foto's er ook nog aan ?????
Goede reis nog. Groeten Ali B.

Martin

Hey...Je verhalen zien er goed uit! Leuk man.
Je zal nog veel mee gaan maken veel plezier!!!
Martin

cvdpanne

Geweldig-- michel- dat is genieten he.. ja en voor de derde keer, en het weer is dag daar ook goed..
maakt maar veel fotoos,, we houden je berichtjes bij lieve groetjes van marry en cees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Meridian Travel