Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Queenstown op het zuid eiland

Aankomst in Queenstown was een geweldig gevoel na 2 jaar elkaar niet gezien te hebben stonden we op het punt elkaar weer te ontmoeten. De vlucht en de landing verliepen gladjes alleen Queenstown heeft een klein vliegveldje waar geen slurf aan het vliegtuig gekoppeld word en je zo de hal in loopt, nee gewoon met een trap naar beneden en zelf tussen de vliegtuigen door naar de terminal lopen. Grappig zo gaat dat op Kreta ook altijd, maar weer hopen dat mijn bagage er tussen zit op de lopende band en een shuttle naar de stad zoeken. Eenmaal in Queenstown centrum heb ik Adam gebeld die me op kwam pikken. Hij was onderweg naar het vliegveld met een papier met mijn naam erop om me te verrassen. Maar jammer genoeg was hij te laat vertrokken en was ik al in de stad zelf. Eenmaal elkaar gevonden te hebben zijn we naar zijn favorite cafe gelopen voor een stevig ontbijtje en daarna naar zijn huis gehiked een stukje berg op waards. Een schitterend uitzicht over het meer met de bergen op de achtergrond kreeg ik te zien toen we de kamer in liepen. De slaapkamers zijn beneden en de woonkamer boven zodat je dit alles goed kan zien. De volgende dag was het eerste kerst dag maar zo voelde het helemaal niet. We hebben gebarbequed bij vrienden van Adam en daarna zijn we naar een groot huis feest verderop gelopen waar veel collega's van hem wonen. Het was 1 grote gaos tussen de 25 - 30 jonge lui beetje gek doen en bier drinken, erg gezellig. Boxing day is de dag na kerst wat bij ons dus 2e kerstdag heet, weinig ondernomen nog vol van alle indrukken van de dag ervoor..

De dag erna was het weer tijd voor wat aktie en ben ik de berg op gehiked om te ludge, maar toen ik eindelijk boven was begon het keihard te regenen. Niet fijn want nu kon ik niet meer op de ludge maar gelukkig begon het pas toen ik boven was dus lekker schuilen en met de gondala naar beneden. Weer beneden en dus nog niet gedaan wat ik graag wilde heb ik een Hamburger Hawai besteld bij Furg burger. Dit is het beste burger restaurant ter wereld ben ik van mening tot nu toe en ze zijn groot en lekker. Ik heb weer 2 jaar moeten wachten om eindelijk opnieuw een burger van hun te kunnen proeven en de geweldige smaak langs al mijn smaakpapillen naar binnen te laten glijden... Hierna als nog met een voldaan gevoel naar huis gelopen. Het is fijn om bij Adam in huis te zitten en niet steeds met al je spullen van hostel naar hostel te moeten sjouwen. Je kan je tas eens een keer goed uitpakken en opruimen zonder dat andere last van je hebben. Gezellig met ze drieen koken, film kijken s'avonds of computer spelletjes met Adam spelen op zijn x-box. Wat een leven...

Na enkele dagen dat Adam en zijn vriendinnetje katrine gewoon gewerkt hadden, hadden ze allebei een dagje vrij en toevallig op dezelfde dag. We hadden besloten s'avonds naar Wanaka te rijden en daar in een hostel te slapen. Rond 22.00 uur s'avonds aangekomen, ingecheckt en daarna hebben we nog een paar drankjes gedaan in de bar onder het hostel. De volgende morgen vroeg op en rond gereden in de omgeving. Bij have a shot gestopt en op klei duiven geschoten met een schotgun en met een gewoon jachtgeweer op een papier met cirkels erop. Op de terug weg naar Queenstown kwamen we allemaal liftjes tegen op de bergen rond ons, beetje raar gezicht maar in juli en augustus (hun winter) is dit ski gebied. Ook hebben we nog een verfrissende duik genomen in een buiten zwembad dat we tegen kwamen onderweg voordat we weer in de drukte van de toeristen terecht kwamen.

De volgende dag ben ik met katrine mee gereden naar haar werk, ze werkt in een complex waar een zwembad, een sportschool en een stadion onder 1 dak zitten hier worden veel verschillende sporten beoefend. Ik heb eerst weer even met de verschillende gewichten gespeeld en de loopband etc gebruikt, daarna lekker gezwommen in een soort centerparcs zwembad met glijbanen. Met de bus weer terug naar queenstown om op tijd voor het ziptrek te zijn die ik voor s'middags geboekt had ( www.ziptrek.com ). Ziptrek is een leuke activiteit en zelfs voor degene met hoogtevrees redelijk goed te doen, ik had dit keer nergens last van gelukkig. Je word aan een metalen kabel geklikt en je rolt naar het volgende boomplatform. Erg leuk en mooie uitzichten over het meer en de bergen enz. De langste kabel was 280 meter lang dus dan ben je wel even onderweg tussen de bomen. Na de vier platformen zat deze activiteit er weer op en met de klimspullen enz een klein stukje terug de berg op gewandeld. Nu ik toch weer boven was, was het een mooie kans om als nog ludge te rijden. Ludge is een soort van skatebord met een stuur waar je op gaat zitten en dan de berg af racen en zoveel mogelijk andere inhalen. Op het moment dat ik net een paar ritjes aan wilde gaan schaffen kreeg ik van 4 meisjes die niet meer wilde hun kaartjes en had dus een paar gratis ritjes, altijd goed! In de rij wat gekletst met een Americaans stel en twee ritjes later stonden ze weer achter me in de rij, ook hun hadden teveel ritjes gekocht en de rest aan mij gegeven. Ideaal nog even met de gondola naar beneden voor het gemak (ook gratis) omdat ze op de weg naar beneden geen kaartjes controleren.

De laatste dag van het jaar wilde ik nog even aktief afsluiten dus vandaar weer een canyoing trip geboekt dit is hetzelfde wat ik in Aukland ook al gedaan had met een wetsuit de rivier volgen en jumpen en abseilen enz. dit keer in een heel bekend wandel gebied routeburn genaamd. Deze trip was wat enger ook omdat je vlak langs afgronden loopt (wel aan een touw uiteraard) en op een rots zit te wachten voor jij aan de beurt bent met abseilen en een meter of 15 - 20 naar beneden kan kijken. Iedereen heeft het weer overleefd gelukkig en enorme lol gehad. Eenmaal weer thuis snel onder de douche voordat de gasten arriveerden, vijf jongens/vrienden van katrine kwamen ook logeren hun mochten in de garage want de rest was al bezet. Paar drankjes gedaan en wat gekletst en rond 22 uur naar het cafe gelopen. De avond gaat zo veel sneller voorbij dan dat je thuis wacht tot 12 uur en dan pas naar het cafe gaat. Vijf voor twaalf naar buiten om het spectaculaire vuur werk te zien die de stad zelf regeld en vanaf boten op het water afsteekt. Heel veel mooie vuurpijlen en grote rot klappen en toen was het alweer 2011..!

Reacties

Reacties

Leentje

Ron is vast jaloers op je hamburger.. ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Meridian Travel