Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Nieuw Zeeland..!

Het is een lekker gevoel kan ik jullie zeggen om weer terug te zijn, zelfs de douane beamte zei: welcom back! Niet dathij me herkende maarkon het natuurlijk aan de stempels in me paspoort zien dat dit me derde bezoekje is. Op deopenbare bussen staat nietbuiten dienst maar sorrie i am not working have a nice day oftewel een land waar je je echt welkom voelt.

Om hier te komen viel deze keer een beetje tegen normaal verloopt alles soepeltjes maar dit keer toen ik in Sydney Australieover wilde stappen kwam ik er achter dat mijn vlucht naar Aukland gecanceld was. Ojee wat nu gewoon rustig blijven en hopen dat je snel aan de beurt bent, ze hadden me op een andere vlucht gekregen alleen moest ik anderhalf uur extrawachten. Totaal 22 uur gereisd van Honey hotel in Bangkok tot mijn hostel hier in Aukland.Veel turbulentie gehad onderweg dus niet kunnen slapen en ook een bom check wat Rick op onze vorige reis had was dit keer voor mij. Uiteraard nix aan de hand maar je bent dan tochwel een beetje zenuwachtig als ze met wattestaafjes je tas bestrijken.

Bij aankomst in het hostel hadden ze gelukkignog plaats waar ik vanuit was gegaan omdat ze bijna 1200 kamers hebben.Vreemd genoeg heb ik precies dezelfde kamer toegewezen gekregen waar ik 5 jaar geleden op mijn eerste reis hebovernacht.En alsof dat al niet genoeg toeval is,was precies hetzelfde bed nog vrij net als toen. Ik slaap metdrie jongens uit engeland op de kamer die hier werk hebben gevonden als mandarijn plukkers suc6!

De eerste dag in Aukland heb iknog steeds een beetje suf van het hele gebeuren door gebracht ook een Canyoingtrip geboektvoor de volgende dag en wat rond gelopen om te kijken of ik de weg nog wist. De Canyoing trip was weer-ga-loos! Voor de gene die niet weten wat het is: je hijst jezelf in een wetsuit hiked de berg op met alle benodigde spullen en als je bij de rivier aan gekomen ben ga je deze volgen naar beneden. Wat je tegen komt onderweg maakt het spectaculair zoals grote sprongen in het diepe tot soms wel 10 meter diep. De hoogste sprong op deze trip was 6 meter maar dat is nog steeds hoog genoeg. Als het te gevaarlijk of te hoog is dan gebruik je je klimgordel om te abseilen. We hebben meerdere grote sprongen gedaan en drie watervallen ge abseild. Dit is de Nieuw Zeelandse Jungle -het echte leven -my home away from home.

Reacties

Reacties

Martine

Heel veel plezier weer in Nieuw-Zeeland! :)

Leentje

Klinkt allemaal weer super.
Ga er lekker van genieten...

Izaäk

Nieuw Zeeland klink al vertrouwd ( welcom back ) geniet er weer van maar jou kennende zal dat wel gaan.

Dominic

Hey shampo hier dan eindelijk een berichtje van mij schaam me diep dat ik niet eerder heb gerageerd mar a fijn beter laat dan nooit ha ha. ben je verslagen aan het lezen en wat een mooie dingen maak je daar mee heel veel plezier in nieuw zeeland en tot horens.

Liset

Hoi Mabbel,
geweldig hoor al die avonturen van je! Misschien (met de nadruk op misschien, want waarom ligt dat land ook zo ver weg..)dat wij Nieuw-Zeeland ook nog eens gaan bekijken..ik weet zeker dat Marlou zo met je zou willen ruilen. Geniet er nog maar van, fijne feestdagen en pas goed op jezelf! groeten Liset

Huig Verseput

Het is tijd om je blog bij te werken possumhunter!
Veel plezier in Queenstown.

René

Michel,
als ik al die verhalen lees en schitterende foto's bekijk denk ik niet dat je de sneeuw en kou in Nederland erg mist.
Geniet lekker door. Fijne kerstdagen en alvast een goede jaarwisseling.

Groeten,
René
(hillhout)

Marleen

weer geweldige verhalen ik loop weer helemaal bij! :)
echt super gaaf die olifanten tour dat zou ik ook wel eens willen doen!
nou fijne kerstdagen!
groetjes

Izaäk

Hey Mich

Possumhunter,Mabbel of Shampo het zijn mooie verhalen en ook zeker de foto`s niet te vergeten.
Heel wat gezien en beleefd veel plezier nog verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Meridian Travel