Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Halong Bay

Zo dedrie daagse Halong Bay trip zit erop... Gister terug gekomen in Hanoi city en ingecheckt inhet nieuwehostel genaamd Green Backpackers Hanoi, wat ik van te voren geboekt had. Ze hebben leuke kamers en eenlekkere schone en warme douche wat gewardeerd word na 3 dagen aan tobben ook word ereenlekker ontbijtje voor je geprepareerd in de morgen.Ze hebben zelfs heel de dag door gratis bier, het maakt ze niet uit of het 9 uur s' ochtends is of pas net rond de middag ze vragen elke keerof je er 1 wil. De meeste zouden zeggen dat is 'GOUD' maar tot nu toe nog geen behoefte gehadom het te proberen. Terwijl ik dit typ krijg ik wel een beetje dorst maar juist nu vragen ze het niet! Wat een balletent haha.

Halong Bay was een geweldigedrie daagse ervaring. Op dag 1 werden we met een bus naar dedesbetreffende plaats gebracht waar deveerbootjes lagen aangemeerd om ons bij de juiste boot af te droppen.Er liggen letterlijk tientallen boten waar toeristen op verblijven dus we waren niet de enige. Maar desondanks was het geweldig, onze boot de 'Jolly Roger' genaamd was eenpuikbootje van maar liefs 3 dekken hoog. Ik sliep met Ross een Australische jongen ineen hutop het onderste dek. Na een tijdje rond gecruisden een uitstekende lunch in ons maag te hebben, kwamen we in de baai aan waar we zouden over nachten dus anker uit en zwemmen maar...Je kon van het derde dek van de boot af springen wat best hoog was,zeker voor mij met hoogte vrees maarheb het toch gedaan en hetwater was lekker verfrissend dus een goede duik is nooit weg.Op het hoogste dek waren ligbedden dus we hebben een beetje de middag door gebruind en een kayaktoer gemaakt naar een strandje waar je vanaf de berg mooi foto's kon maken van de baai. Ook zijn we naar een grot gekayakt waar vleermuizen in zaten. Bij terug komst even opfrissen enna opnieuw een fantastische maaltijd met stokjes naar binnen te hebben gewerktbegonnen de drinking games,iedereen in een kring dronken worden en raar doenin spelvorm (te moeilijk om uit te leggen). Op de tweede dagwerden we na een tijdje varen opnieuw met een veerbootje opgehaald van de grote boot en gedropt op een prive eiland Cast Away wat ook van het hostel is waar ik eerst sliep en deze trip geboekt had.Een prachtig eiland met strand waar dus alleen de 28 mensenverbleven die de trip geboekt hadden en tweegidsen plus wat vietnamezen die het eten enz verzorgden. Ik heb nu een redelijk goede indruk van hoe het ongeveerzou voelen als je aan expeditie robinson mee zou doen.We hebben lekker heel de middag gevolleybald, gezwommen, en tafeltennis gespeeld.Ook Wake boarden of op de banaan achter een speedboot was inclusief de trip, ik heb met leon al eens op een banaan gezeten inSpanje dus dacht laten we Wake boarden eens proberen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb ondanks dat het voor geen meter ging. Ik heb het niet voor elkaar gekregen om op te staanmaar het is ook mega moeilijk alleen 1 van de vierpersonen is het gelukt dus niets om me voor te schamen. S'avonds nog watin een hangmat gehangenen een heerlijke nacht gehadop een van de bamboeplatformpjesmeteen simpel dakje van palm bladeren en een muskieten net. In slaap vallen op een eiland 10 meter van de zee met golven op de achtergrond is een lekker gevoel. De volgende morgen wakker worden door dehoorn van de boot die ons weer op kwam pikken was minder dus spullen pakken,ontbijten en weer onderweg naar Hanoi city. Een paarveerbootjes en een bus rit verder van 5 en een half uurwaren we weer in Hanoi de hoofstad van Vietnam, op naar de volgende trip!

Vandaag is weer zo'n dag waar je even orde op zaken moet stellen. De was van een weeklaten doen de eerste foto's op de site gezet, en een tour voor morgen geboekt Hiken in Sapa. Ook met mijn Australische vriendin de stad rond gelopen langs een meer in het midden van de stad en wat parkjes. We hebben een kip sandwitch gegeten bij een restaurantje langs het water en we zijn ooknaar de water puppid show gegaan. Dit is een entertainment show met allemaal poppen die een show doen in het water. Grappig om eens zo'n vietnamese show te zien, best knap ondanks dat je af en toe de stokken onder water ziet waar zede poppenmee bewegen. Nu nog even het biertje wat ik inmiddels wel heb gekregen opdrinken en dan in de stad op zoek naar een lekkere avondmaaltijd. Het volgende verhaal komt er over een paar dagen pas weer aan, na de Sapa tour vandrie dagen... Tot dan! en leuk dat jullie met me mee reizen, ik wardeer het enorm om af en toe een leuk berichtje op de site te lezen van jullie... Groetjes Michel

Reacties

Reacties

Iwan

Hi Michel,

Altijd leuk om op een regenachtige, grauwe vrijdag zonnige verhalen te lezen, thanks!

Gr. Iwan

Martine

Super leuk om te lezen! Klinkt goed allemaal! Jaloers!! :-P haha En foto's is gelukt, leuk! Veel plezier bij je volgende trip :-)
Kuss

Marleen

mooi verhalen schrijf je! :) nouja typ je hahah
succes verder!
x

Benny

Je verhalen lezen lekker weg op deze regenachtige herfstdagen. Dit moet voor jouw een unieke ervaring zijn om dit moois allemaal te kunnen ondergaan. Prachtige reportages, ik kijk met spanning uit naar je volgende verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Meridian Travel