Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Moter toer dag 9 en 10

Dag 9: Weer een dag vol avontuur op de agenda. Deeerste stop was bij een klein museumpje waar verschillende werktuigen en klederdrachtenuit de streek tebewonderen waren best interresant om een keer te zien. Vooral de reuze draken buiten gevormd van een soort buxus achtige plant waren spectaculair om te zien voor mij. Dat moet jaren hebben geduurd voordat ze die zo mooi vorm hebben kunnen geven. We hebben aardig wat kilometers op het programma vandaag dus een flink stuk gereden en met een zere kont rond lunch tijd gestopt voor wraps. Niet zoals wij die kennen maargemaakt van rijst, zelf vol proppen met wat je lekker vind en heerlijk genieten geblazen. Na deze opfrissende lunch weer achterop geklommen en ik heb voor het eerst groene rijst velden gezien, met dus de jongescheuten van de rijstplant. Ook zijn we gestopt om een mega waterval te zien, wat een geweld kwam daar naar beneden zeg duizende liters watertegelijk niet normaal..! Misschien overdrijf ik wat maar dat zouden jullie in mijn plaats ook doen als je dat had gezien in levende lijven. De foto's zeggen genoeg maar dat zijn uiteraard stil staande beelden.Als je daadwerkelijk voor dat monster van een meter of 25tot 30 breed staat op een wiebel bruggetje wat ophalf 7 hangtdan besef je weer even wat een mooienatuur er eigenlijk is op deze aardbol. En dat ondanks dat het niet gemakkelijk is we met ons allen ons best moeten blijven doen omdat zo te houden. Na deze wijze les heb ik voor het eerst een olifantenrit gemaakt in mijn leven. Niet voor het eerst op een olifant gezeten want ik herrinner me nog goed dat ik als klein ventje met me ouders naar het circus ging enop een olifant gehesen werd voor een foto.Maar ditwas een totaal andere ervaring, een rit van bijna een uur het eerste stuk over de normale weg daarna wat zand paadjes en door het water terug. Best nog diep dat meerop een gegeven moment kwam hetwater niveau tot aanhet mandje waar ik in zat dus natte schoenen maar mijn olifantje liep stug door. Wederom iets nieuwswat ik graag wilde en ondanks de natte schoenen was het een geslaagde rit.ReizendoorVietnam is iedere dag anders en dat maakt het zo leuk de variatie en als klap op de vuurpijl had Tien een kamer voor me regeld in een Resort. Geweldig mooi, jammer dat het maar voor 1 nachtje was.

Dag 10: De bestemming van vandaag Nha Trang, de belangrijkste bad plaats in heel Vietnam. Maar daar zijn we nog lang niet,wederom een grote dag zoals Tien dat noemt. Ik weet al weer genoegdat word wederom een platte kont van het zitten en s'avonds blij zijn dat je er eindelijk bent, wat een afstanden hier. We hebben een heleboel slinger weggetjes gehad door de bergen met mooiever gezichten. Onderweg vele metersvangrails gezien langs de spectaculaire afgronden.Ook stukken die pas vervanger waren duidelijk te herkennen doorhet glimmendeijzer naast het doffe wat er al jaren in gebruik is.Ookde vele gedenk monumentjes veraden dat er op die plek iets is gebeurd met slechte afloop, vandaar ook de nieuwe vangrails. Niet te veel bij nadenken en voor we het wisten waren we alweer op de normale weg beneden. Je ziet in heel Vietnam langs de weg split, zand en bouwstenen slingeren van een project in aanbouw.Onderweg kwamen we langs een klein familie bedrijfje die die bouwstenen produceerde.Niet machinaal en geautomatiseerd maar met de hand. Grappig om van dichtbij te zien maar nietgrappig genoeg om te willen ruilen. Onderweg zagen we Monkey island in de zee liggen, hier schijnen honderden apen te leven maar van afstandwas het niet haalbaar om ze te kunnen spotten.

Reacties

Reacties

martine

weer een mooi verhaal van je avonturen! Xx

vincent

He Michel,
leuk man, mooie foto's en mooie omgeving, leuk dat je ook met de motor wordt rondgereden, aparte ervaring.
hou ons op de hoogte, het is erg leuk om te lezen allemaal
groeten Vincent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Meridian Travel