Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Moter toer dag 13 en 14

Dag 13: Voor het laatst wakker worden in Dalat en een stevig ontbijtje achter de kiezen bestaande uit een bananenpannekoek met vloeibare chocolade erop. Hierna onderweg naar Chicken villige te herkennen aan een mega grote kip in het midden van het dorp. Hier een beetje uitleg gekregen over hoe ze souveniers met de hand weven waaronder sjaals. Ook een kleine wandeling gemaakt om het dorpje te bekijken. Voordat we onderweg een restaurantje konden vinden in dit verlaten landschap was het inmiddels al 3 uur en hadden we enorme trek gekregen. Dit werd gelukkig gauw goed gemaakt met mijn favorite lunch Mi Xao Bo - Noodles met rundvlees. Na deze lekkeremaaltijd inmiddels vakkundig naar binnen te hebben gelepeld met twee stokjes was het tijd om weer verder te rijden. Langs een thee plantage gekomen en even gestopt voor een kijkje van dichterbij. De blaadjes van een thee plant lijken een beetje op liguster dus weet niet precies hoe dat zit misschien een nieuwe smaak? Langs de kant van de weg nog een dragon vrucht gekocht wat een soort van annanas is maar dan roze van buiten met wit vruchtvlees metzwarte pitjes erin die je gewoon kan eten. Naarmate we dichter bij onze bestemming kwamen zagen we wederom vele vissers bootjesterug komen vanhun werkdag. De vangst werd aanwal gesleept en gelijk al verkocht op het strand. Een stukje verder waren er sand dunes waarenkele crosmoters plezier maakte door heen en weer te crosse en te slippen het zand vloog werkelijk overal. Tien vertelde dat dit waarschijnlijk Russen waren diein dit plaatsje in grote getalen aanwezig zijn.Zo bleek ook later in het restaurant waar het wemelde van de Russen en waar we een geweldige spagettie carbonada voor geschoteld kregen. Vandaag hebben we wederom een geweldig mooie hotel kamer en zelfs kon je een massage laten uit voeren in het hotel waar ik super van heb genoten na al dat gehobbel achterop bij Tien. Onder tussen werd het ook tijd om vooruit te denken en had ik een klein probleempje, het was geweldig met Tien en zo-wie-zo in Vietnam.Daarom heb ik de toer ook verlengt met5 dagenmaar omdat ik eigenlijk op7 December vanaf Singapoure naar Aukland Nieuw Zeelandzou vliegen werd dit kwa verhouding allemaal een beetje krap, tijd voor belletje naar het reisburo in Nederland en kijken of mijn ticket gewijzigd kan worden.

Dag 14: Omdat het avondmaal gister verschrikkelijk lekker was wederom terugom het ontbijt daar uit te proberen, wederom geslaagd. Vandaag zou een beetje rare dag worden maar op dat moment wisten we dat nog niet, bij onze eerste stop om wat te drinken kwam een verwarde vrouw van de snelweg af gelopen en begon te schelden te huilen en te gooien met van alles waarna ze der weg weer vervolgde. Onderweg een dronke oude man die met de scooter een ongelukhad gehad juist voordat wij aan kwamen rijden en nog steeds half roerloos op de weg lag en weg werd gesleept door verschillende mensen.Even later moesten we de kokosnoten ontwijken die letterlijk van de vracht wagen waren gevallen, zulke dingenmaak je niet vaak mee en zeker niet op 1 en dezelfde dag en nu was het nog maar 11 uur s'ochtends ook. Wat stond ons nog meer te wachten? zeiden we tegen elkaar. De rest van de dag verliep gelukkig rustig en we hebben wat souveniers gekocht, een katholiek kerkje bekeken en een broodje kebab (Bheee) gegeten bij een turk die 9 maanden per jaar hier in Ho Chi Min City woont. Dit was vroeger voor 1975 de hoofdstad van Zuid Vietnam maar na de samen smelting van Noord en Zuid is het nu Hanoi waar ik mijn reis in Vietnam begonnen ben.

Meridian Travel