Michel-voor-de-derde-keer-op-reis.reismee.nl

Moter toer dag 15, 16 en 17

Dag 15: Rond halfnegen weer op pad door het drukke verkeer van Ho Chi Min City, gek word je ervan gelukkig was het maar voor 1 nachtje. Jammer genoegis het niet meermogelijk om de tunnels in het zuiden te bekijken in verband met mijn visum die bijna verlopen is een goeie reden dus om nog eens terug te keren naar Vietnam. Rond 12.30 al aangekomen in ons hotel ophet eiland Ben Tre bij de mekong delta rivier. Op zoek naar lunch en daarna een Mekong Delta toer gemaakt met een prive bootje die ik gehuurd had. Onderweg meerdere keren gestopt aan de wal en hebben een winkeltje bezocht waar ze alleensouveniers hebben gemaakt van de kokosnoot. Ook hebben we gezien hoe ze kokos candy maken en uiteraard een zakje met deze over heerlijke snoepjes aan geschaft. Op onze volgende stop kon je een wurgslang vast houden voor een foto maar het is natuurlijk veel cooler om te zeggen dat we de slang van de foto's gevonden hadden in de Jungle en alla Steve Irwin vakkundig hadden over meesterd maar helaas dit was gewoon een tam exemplaar. Even bij komend van al dat geworstel met die wurg slang die toch al gauw anderhalve meter lang was en nog lang niet volgroeid hebben weop een terrasje gezeten met een fruit buffet voor ons neus. Eenmaal terug bij het hotel hebben we de krodillen gevoerd met een hengel met stukken vlees eraan. Beetje pesten af en toe door het snel weer op te trekken maar die krengen zijn razend snel.Daarna hebben wezelf gegeten in de vorm van een olifant oor vis (vrij vertaald) die rechtop in een rekje geserveerd word. Overdagis het hier een druk bezocht gebeuren maar s'avonds veranderd dat nadat de zon achter de horizon is gezakt. Wij waren de enige twee personendie in het hotelverbleven en op wat werknemers van de restaurantjes, de krokodillen in de omheinde vijveren wat ratten aan de waterkant na was het eiland verlaten.

Dag 16: Met de boot terug naarhet vaste landen wederom vele kilometers voor de boeg. We hebben een snake farm bezocht een soort van klein dierentuintje waar ze meer hadden dan alleen slangen. Hier hebben weeerst een filmpje bekeken over wat slange gif kan aan richten als je gebeten zou worden door een giftig exemplaar. Geen pretje om te zien dus al helemaal niet als je zelf slacht offer word.Na dit indrukwekkende filmpje op naar de kooien waar ze zaten Tien met een stokje beetje porren om hem boos te krijgen maar je kan duidelijk zien dat ie geen discovery heeft op zijn tv. Na dat de cobra slang een beetje begon te sissen en voor mij duidelijk aangaf dat ie er niet van gedient was gewoon door gaan en jawel strike.... Tien schrok zich een hoedje en hij was gelijk klaarmet spelen haha. Buiten slangen om hebben we beren, otters, vissen, struisvogels. schapen, herten, apen eneen schildpad met een varkensneus gezien. Na weer een tijdje te hebben gereden zagen we een rijst fabriekje waar ze rijst verpakken voortransport naar europa. Ik stond van buiten af wat foto'ste maken toen ertwee medewerkers gebaarde dat ik wel even binnen mog komen kijken. Gelijk doen natuurlijk ondanks dat hun geen Engels spreken en ik geen Vietnamees is het toch gelukt een soort van rondleiding te krijgen. Indrukwekkend om te zien hoeveel balen van 50 kilo er daar klaar liggen voor transport en dat er een rijtje vrouwen de zakkeneerst doorzoeken en de slechte zwarte korrels uitsorteren met de hand. De mannen zijn er voor het sjouw werk zoals dat in de meestelanden gaat. Er stond een vrachtwagen te wachten die geladen moest worden dus via het loop bruggetje naar boven lopen net zolang de wagen vol was. Ik kon het niet laten om ze een handje te helpen met welgeteld 1 hele zak maar wel 50 kilo's.Er was zelfs een klein mannetje die twee zakken tergelijkertijd op ze schoere had. Na deze inspanning (ja je bent toch op vakantie dus niet te veel doen) reden we aardig op tijd Can Tho binnen en hadden dus tijd genoeg om op het gemakje wat rond te lopen in de stad.

Dag 17:Vandaag is het onze laatste dag samen wat is de tijd toch snel gegaan.De eerste 2, 3 dagen moet even aan elkaar wennen maar daarna gaat het allemaal vanzelf. We hebben heel veel dingen meegemaakt wat een geweldige ervaring is geweest. Mocht er iemand naar van plan zijn om naarVietnam te gaan dan kan ik zo'n moterritje zeker aanraden. Op onze laatste dag hebben we het dan ook gehad over wat we allemaal hadden beleefd en de high lights nog even op een rijtje gezet.Geen lange rit achter de rug aangezienhet grensgebied met Cambodia dichtbij was. Ons laatste avond maal samen hebben we in een mooi restaurant op een boot aan het water genuttigd. GedaggezegdomdatTien de volgende morgen vroegop de moter zou stappen terug richting huis.

Nel Mabelis

Het is weer heel boeiend om je verhalen te lezen ik zou zin krijgen om een reisje mee te gaan,ondanks ik nog nooit gevlogen heb.Ga nog veel leuks doen liefs je moeder.

wim

Nou nel wat let je ál vast een goede reis,ik zou izaak ook mee nemen als ik jou was

Meridian Travel